A webáruházak növekvő száma minden iparágban azt eredményezi, hogy egyre több online marketing eszközt használjanak és egyre hatékonyabban. Ezért nem lehet megállni 1-2 online marketing eszköznél. Még többet és még többet érdemes kipróbálni és sikeresen használni.
Ebben a cikkben a legjobb és leghatékonyabb online marketing eszközökről lesz szó, amiket egy webáruház tulajdonosnak ismerni kell. Válaszd ki azt a következő eszközt, amit sikeresen fogsz integrálni az online marketing rendszeredbe.
Webáruház marketing eszközök
Google analitika
A Google Anlytics és Google Search Console a két legfontosabb és ingyenes analitikai eszköz, ami a webáruházaddal kapcsolatos létrfontosságú adatokat közöl veled. Használd őket, vonj le következtetéseket az adatokból és az alapján hozz meg döntéseket.
Időt kell vele tölteni, hogy igazán kiismerd őket, de minden percét megéri.
Ahhoz, hogy a különböző online marketing eszközök terén sikeres legyél, mindenképp használni őket. A lenn felsorolt eszközök mindegyikével kapcsolatban hasznos információkat tudhatsz meg.
Facebook hirdetés
A Facebook hirdetési rendszere a Google-hoz hasonlóan rendkívül kifinomult és kiválóan működik, ha jól meg tudjuk határozni a szükséges részleteket:
- Kik a célközönséged?
- Mi érdekli őket? Mik a fájó pontjaik?
- Hogyan lehet őket megszólítani? Milyen ajánlattal foglalkoznak?
Az A/B tesztelés lehetőségével számos kampányt indíthatsz és azt használhatod továbbra is, ami a legjobban teljesített.
Egyszerre megjelenhetsz a Facebookon és az Instagram-on.
EDM kampány
AZ EDM kampány esetében a te potenciális vásárlóidból épít fel egy adatbázist, akiknek utána hírlevelet küldhetsz. Ők már érdeklődtek a témád iránt, csak egy jó ajánlattal kell őket megkínálni és máris vásárlóiddá, hírlevél feliratkozóiddá válhatnak.
Ennek a pontos menetéről és részleteiről egyeztessünk az elérhetőségeinken.
Google Ads
A Google hirdetés rendszerével rendkívül jól célozhatod meg a potenciális ügyfeleidet. Érdeklődés, nem, életkor, foglalkozás és még számos szempont alapján szűrhetsz. Többféle felületen is megjelenhetsz, pl:
- Google találati lista első 4 találata fizetős hirdetés
- Youtube
- Weboldalak, ahol Google hirdetést jelenítenek meg
A/B tesztelheted a különböző kampányaidat. Amelyik jobban teljesít, azt használd tovább. Kipróbálhatsz különböző célközönségeket és hirdetés típusokat. Így kitapasztalhatod, hogy a te vállalkozásodnak melyik működik jobban. Egészen alacsony összegből elindulhatsz és azzal folytathatod, ami igazán jól működik.
SEO / keresőoptimalizálás
A Search engine optimization, vagyis keresőoptimalizálás az egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb online marketing eszköz évek óta számos felmérés alapján.
Talán ez a legösszetettebb eszköz is, mert több részterületből áll, amiket egyenként is jól kell menedzselni ahhoz, hogy aztán együtt igazán jó és hoszú távú eredményeket érjünk el.
Fontos, hogy a hirdetések utáni találatokra vonatkozik a SEO. Vagyis az organikus találatokra.
A cél az, hogy a Google-ben minél jobb pozícióba, minél több kulcsszóra kerüljünk, ami számunkra fontos. Ehhez az alábbi területekkel legalább foglalkozni kell:
- Kulcsszókutatás
- SEO szövegírás
- Minőségi linképítés
- Technikai beállítások
Mindegyik területnek vannak önálló szabályai, szempontjai, amiket be kell tartani.
Előnye, hogy amikor jönnek az eredmnyek, akkor viszonylag passzívan jön a látogatottság, már nem kell érte tenni semmit. Hátránya, hogy ehhez idő kell és ha nem foglalkozunk vele, akkor előbb-utóbb a konkurencia leelőz, hiszen óriási a verseny szinte minden témában.
Pop up ablakok
A felugró ablakok következetes átgondolt használata növeli a bevételt. Javítja a konverziót, visszahoz vásárlókat és meggyőzi őket arról, hogy érdemes a weboldalon maradni, érdemes vásárolni. Számos módon használhatóak és a felhasználó viselkedése alapján jeleníthetőek meg.
Néhány példa a különböző felhasználói viselkedésekre:
- Éppen el akarja hagyni az oldalt, de visszatérítheted
- Már eltöltött egy bizonyos időt a weboldalon, pl: 1 percet
- Már görgetett a weboldalon, pl: 50%-ot
- Figyelmeztetheted, hogy ne hagyja ott a kosarát, amibe már termék szerepel
- Tájékoztathatod akciókról, kuponokról, kedvezményekről
- Feliratkoztathatod a hírlevél listádra
És még sorolhatnánk a számos lehetőséget, amire mind-mind külön felugró ablakot hozhatsz létre.
Így szinte személyre szabottan tudod megszólítani a felhasználókat. Nagyobb eséllyel tudsz nekik végül eladni.
Árelemzés
Az árelemzés főleg azoknak hasznos, akik árösszehasonlító oldalon vannak fenn. Minél több a hirdetett termék, egyre nehezebb nyomon követni. Egyre több olyan termék lesz, ami csak viszi a költséget, de nem a legjobb áron fut, így nem hoz semmit. A ConvRyser árelemző eszköze képes arra, hogy nagy mennyiségű termék adatbázist össze tudj vele hasonlítani. Így a legjobb árakat tudod meghatározni akár naponta többször is.
Az árelemzés korábban csak a nagykereskedők és multik kiváltsága volt, hiszen külön szoftver kellett hozzá. Mostmár bármelyik webáruház tulajdonos kézhez kapja a milliókat érő információkat.
Email marketing
Az email marketing az egyik elgrégebbi online marketing eszköz, de még mindig hatékonynak mondható. Számos emailt kapunk nap mint nap, ezért nehezebb kitűnni, de ha sikerül jól megszólítanod a célközönségedet, akkor komoly bevételt hozhatnak a hírlevelek.
Egy igazán jól működő hírlevél listához idő kell, hiszen a legtöbb témában több ezer feliratkozót kell összgyűjteni. Ezért kitartónak kell lenni és kísérletezni a hírlevél tartalmával. Mi az, amire jobban reagálnak? Mi az, ami érdekli őket és mi az, amivel vásárolni fognak? Hiszen a hírlevél listának is az a célja, hogy eladjon. Azért küldj hírlevelet, hogy a szolgáltatásodat, termékedet el tudd adni.
Összegezve
Próbáld ki, használd akár mindegyik eszközt és biztosan növekedni fog a bevételed.
Írd meg, hogy melyik eszköz érdekel jobban és arról készítünk még további hasznos cikkeket.